Jesteś tutaj: Start

Strona główna

  • Drukuj zawartość bieżącej strony

Witamy na naszej stronie

 

Obecnie jedynie 1,7% stron internetowych spełnia standard dostępności dla osób niepełnosprawnych.

Podmioty publiczne powinny dostosować swoje serwisy do nowych standardów

do końca maja 2015 r.

https://mac.gov.pl/

 

Europejska Agencja Rozwoju Regionalnego

pomaga NIEODPŁATNIE wdrożyć rozwiązania 

proponowane przez MINISTERSTWO ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI.

      

 Serwis wymaga przebudowy gdy:

  • z serwisu nie można korzystać tylko za pomocą klawiatury (czyli bez użycia myszki). Jest to poważne utrudnienie dla osób z niepełnosprawnością ruchową – stałą, ale także czasową (np. kontuzja ręki).
  • dokumenty publikowane są w formie obrazków (fotografii) – w treści takiego skanu nie można zaznaczyć liter i wyrazów, a zatem nie odczyta go czytnik, z którego korzystają osoby niewidome. Ten problem najczęściej dotyczy plików PDF;
  • zdjęcia i grafiki nie są uzupełniane o tzw. opisy alternatywne - co oznacza, że osoba, która nie widzi, albo widzi słabo, nie dowie się, co jest na ilustracji;
  • filmy w serwisie nie mają napisów - nie skorzysta z nich osoba niesłysząca (albo taka, która nie może włączyć głośnika);
  • treści na stronie nie mają jasnej struktury (śródtytuły zaznaczane są np. tylko wielkością czcionki albo kolorem – a nie odpowiednim stylem, który poza wyglądem niesie też treść logiczną). W ten sposób ktoś, kto nie widzi, będzie musiał czytać wszystko, bo nie będzie mógł ustalić, w jaki sposób tekst został podzielony;
  • kolorystyka strony powstała bez uwzględnienia potrzeb osób niedowidzących i mających kłopot z kolorami (wad wzroku jest wiele, ale przy dobrze dobranych kolorach każdy może tak zmienić ustawienia swojego komputera, by móc korzystać z serwisu);
  • nie ma możliwości powiększania tekstu;
  • serwis używa sformułowań typu „kliknij wyżej/niżej”, ważne treści wyróżniane są kolorem, a na jednej stronie jest więcej niż jeden napis „więcej” (bez wyjaśnienia, o jakie „więcej” chodzi). Taki zapis jest zupełnie niezrozumiały dla osoby, która nie widzi;
  • serwis może być niedostępny, jeśli autorzy treści nie zwracają uwagi na język – na to, czy jest zrozumiały dla osób nie będących specjalistami w danej dziedzinie. Język urzędowy jest dopuszczalny w dokumentach, jednak w przypadku komunikatów należy pamiętać, że wiele osób np. starszych, czy słabiej wykształconych, nie rozumie trudnych słów i złożonych zwrotów;

 

Jeśli potrzebujesz NIEODPŁATNEJ pomocy przy wdrożeniu rozwiązań pozwalających na zgodność z obecnymi wymaganymi standardami prosimy  o kontakt: 

 

        telefon:    505 605 444          

 

    e-mail :    biuro@eapr.pl